Bye bye Australia!

Med en natt kvar i Cairns och 31 timmars flygresa framfor mig kan jag inte lata bli att le.
Jag ar glad.
Jag ar sa himla glad att jag tog mig i kragen, satsade allt och forverkligade min drom.
Jag ar sa glad att jag sitter har med tre manaders aventyr i bagaget, med minnen jag aldrig kommer glomma och med nya vanner att halla kontakten med.
Jag har lart mig sa mycket. Jag har akt buss i dygn, sovit pa kalla flygplatsgolv, duschat i utrymmen dar mogel varit mer en regel an ett undantag, sovit i en bil i tva veckor som vi var tvungna att starta varannan timme for att inte forfrysa ihjal. Jag har klarat mig pa konserver, jag har kort vanstertrafik, jag har lart mig sova i ett rum fullt av hogljudda framlingar. Jag har lart mig ta kontakt med manniskor jag annars aldrig skulle halsat pa.
Jag har fatt uppleva livet pa andra sidan jorden. Jag har fatt uppleva andra kulturer, sett fantastiska miljoer, unika djur och platser fa forunnade att se. Jag har dykt i Stora Barriarrevet, paddlat kajak genom Thailands mangroovetrask, vandrat i regnskog och sett Nya Zeelands glaciarer. Jag har lart kanna tva av mina basta vanner annu battre.

Men framforallt har jag lart mig att livet ar en fantastisk resa som man ska ta tillvara pa, att man bara angrar det man aldrig gjorde, att man ska vara tacksam for det man har men inte ta allt for givet.
Tank.
Jag gjorde det.
Jag klarade det.



Mamma, nu kommer jag hem.

Kommentarer
Postat av: Bea

Åh vad fint! Du är grym.

2009-06-05 @ 10:00:31
Postat av: Mamma

Jag håller med Bea!!!! Du är bäst och jag är så stolt över dig! Åh, vad jag längtar till söndag!!!

2009-06-05 @ 11:48:52
Postat av: mikaela

nu gråter jag!

2009-06-05 @ 12:41:10
Postat av: Caroline

Fantastiskt.

Jag säger bara det.

Fantastiskt.

2009-06-05 @ 15:04:50
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Sara

Hm, så tänkte ja över NOrge. Nu måste ja visst åka ännu längre bort ;)

2009-06-05 @ 17:53:50
URL: http://Http://Sjosa.bilddagboken.se
Postat av: Moster E

Så duktig du har varit! Skönt att allting har gått bra! Ta med liiite av värmen också.

Kraaam

2009-06-05 @ 18:59:28
Postat av: Sanna L

Du är så stark och jag har alltid beundrat dig!

2009-06-06 @ 10:37:16
URL: http://lovenature.bilddagboken.se
Postat av: Linda

Välkommen hem bejb! SNÄLLA RING MIG NÅGON DAG NÄR DU FÅR TID LUST OCH ORK! 0761878509. PUSS

2009-06-07 @ 13:07:49
URL: http://lindascarlsson.blogspot.com
Postat av: Alina

oh gud så fint :) en annan börjar ju fan grina nu haha. Du är så cool o jag har pratat om dig till mads o berättat hur otroligt imponerande det är att du bara drog iväg. Jag håller dock med Sjösa om att norge förmodligen blir det längsta jag kommer våga spräcka på egen hand ;)

2009-06-08 @ 14:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0