Dagen då jag nästan dök med en valhaj.























Här kommer lite bilder från de senaste dagarna. De första visar på den sista dagen i Ao nang, då vi hoppade på en båt och gled runt mellan öarna i närheten. I går tog vi färjan till Koh lanta, där min fina kusin (inklusive världens gulligaste bebis) har ett hus och där är vi nu. Lite väl lyxigt för vårt backpackerliv, jag vet, men vi insisterade iallafall på att få tränga ihop oss i en av sängarna så jag tycker det är godkänt. Idag lämnade jag mina följeslagare för att följa med på en dyktur vid Koh haa. Jag fick göra ett så kallat refresh-dive eftersom det var ett tag sen jag dök sist, men efter en liten genomgång (se sista bilden) och några lättare övningar under vattnet kunde jag och min dive-master glida längs korallrevet. Hur. Underbart. Som. Helst. Under lunchen fick vi nys om att en valhaj hade cirkulerat kring det stället vi skulle till och man kunde nästan ta på spänningen innan vi hoppade i. En timme (och bland annat en sköldpadda, orm och en enorm bläckfisk senare) steg vi upp till ytan. Då hade nästan alla andra grupper sett den. Valhajen. Utom vi. Fan.

Kommentarer
Postat av: Sanna

okej. det finns många kommentarer att ge om detta inlägg. jag väljer denna:



sara, din tunga är läskigt lång.

2009-03-29 @ 16:36:13
URL: http://sannibannibus.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag kommer ihåg när du var liten o rädd för hajar;)Förresten...du är rätt brun nu...Kraaaaaaam

2009-03-29 @ 17:07:14
Postat av: Stefan

Är inte det minsta avundsjuk på dykningen, har ju ungefär samma dykning och väder här uppe i Arvidsjaur.

2009-03-30 @ 12:08:13
Postat av: Malin

Jag diggar den första bilden, alla thailändare som står i bakgrunden ;P Hoppas att ni har det bra i allafall :) kram

2009-03-30 @ 17:27:20
URL: http://mullen.blogg.se/
Postat av: Sanna L

Fina bilder :)

2009-03-30 @ 19:09:25
URL: http://lovenature.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0