Heja basgruppen!

Cyklade precis hem efter en heldag med min basgrupp och kände mig bara sådär himla glad - studentlivet i Uppsala är bäst! En basgrupp är en grupp, där man tillsammans ska lösa seminariernas uppgifter och kunna komma med en gemensam lösning på lektionerna. Det blir alltså ganska många pluggtimmar spenderade med de här personerna och det gäller att ha lite tur med vilka typer som hamnar i gruppen. Den här terminen har jag haft en himla tur eftersom jag har hamnat i basgrupp med tre så fantastiskt sköna människor att jag inte får nog av dem under lektionstimmarna - idag gick vi hem till Erika efter seminariet för att förena lite nytta med nöje. Eller okej, vi gick väl igenom straffrättsfrågorna vi snart har "förhör" på, men mest blev det en himla massa god mat, kakor och skratt.



Och med en så bra basgrupp är det väl precis så som det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0