Guestblogger; om Uppsala, näsplastik och 5 - kronorskorv!

Det är tyst. Tystare än i graven faktiskt. Den pressade stämningen som ligger i luften går att ta på och juristerna hamrar ivrigt på sina tangenter. 24-timmars tenta om marknadsekonomi(?).

Själv sitter jag bredvid och facebookar, letar stallplats, mailar, läser bloggar och aktar mig noga, noga för att råka öppna min egen hemtenta-mapp där Personalarbetestentan ligger och väntar på en sista kraftansträning för att kunna släpa sig över mållinjen och ner i inlämningsmappen på sociologiska-fucking-instutitionen.

Men nu ska jag ju inte tänka på sådana tråkiga saker som universitetsstudier utan fokusera på hur härligt det är att få träffa min underbara vän Sara i hennes underbara (?) Uppsala där det idag snöar (ja, det är den 22:a april och 8 veckor till midsommar), blåser helt sinnessjukt, är -2 grader och kostar 20 kr/h att parkera utanför kyrkan, KYRKAN LIKSOM?! Vad hände med barmhärtighet och att ta från dom rika och ge till dom fattiga? nix inte här inte, många kyrkor att underhålla. På tal om det, hur många kyrkor finns det egentligen i Uppsala? 2 bredvid varandra bara där jag parkerade!

Mitt hjärta har jag lämnat av på akademiska, dom ska tydligen söva honom, såga i hans huvud och banka näsan tillrätta. Behöver jag säga att jag önskar livet ur den jäveln som orsakat detta?

The good stuff: Korvmiddag med 5-kronors korv från Willys hos Sara ikväll, 8 veckor kvar till midsommar och en massa roliga sommarplaner!

Soliga & Positiva hälsningar from yours truly:
BEAAA.

 

Kommentarer
Postat av: Malin

Sara, jag kom på en grej. Om vi inte drunknar eller slår ihjäl så kommer vi om inte annat FRYSA IHJÄL! Undrar vilket som är värst?

2010-04-22 @ 15:16:30
URL: http://mullen.blogg.se/
Postat av: malin

nemen är de inte den gamla vaniga positvia power puff pinglan Bisen som är i farten ;P Jag hoppas vi ses i sommar tjejer :)

2010-04-22 @ 16:03:26
Postat av: Lisa

ja jävlar spöa skit ur idioten!!

2010-04-22 @ 16:37:27
Postat av: Liza

Oj. Vilken taskig sminkning du har, Sara. (Hehe.)

2010-04-22 @ 21:00:10
URL: http://barfotabarn.blogg.se/
Postat av: sara

Go Bea, Gogo Go bea!

2010-04-22 @ 22:48:01
URL: http://Sjosa.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0