Sista tentapluggsdagen

Nu börjar vi se ljuset i tunneln - det här är sista dagen på Blåsenhus! Det är vid den här tidpunkten på tentaplugget man brukar känns sig ganska färdigpluggad, men i år vill inte den känslan riktigt infinna sig. Jag har slutat räkna hur många gånger jag har gråtit (jag är känslig, jag vet) eller hur många gånger vi har förbannat lärarna för att det har varit dåligt upplägg på kursen (för det är väl inte vi som är dåliga?) Idag fick Mathilda en tentaångestattack i vanligt ordning. Då ringde hon sin pappa för att få lite uppmuntran. Hennes pappa verkade inte lika uppstressad över tentan, utan sa istället att "men Mathilda, vad spelar det för roll hur det går på en tenta? Det viktigt är ju att du kommer hem från USA!"

Så. Om ungefär fyra timmar packar vi ihop böckerna, tackar Blåsenhus för den här gången och hoppas på att vi både klarar tentan, kommer hem och kanske framförallt kommer till USA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0