Det är då man vet att man bor på landet



Idag hade jag framförallt två saker att göra:

1. Först skulle jag tämja lammen (som inte syns på bild, Teddie hade här redan skrämt iväg dem). De är dock livrädda för de flesta, men jag tycker det har artat sig på bara en vecka och efter en sommar hos oss är tanken att de ska vara de mest tama lammen i Sörmland.
2. Efter det skulle jag springa en sväng i skogen. Det slutade (nej, det började faktiskt med, vilket resulterade i att lukten hängde med hela turen) med att jag halkade i kobajs när jag sprang för allt jag var värd genom en hage med tjurar (jag tyckte flocken såg ut att vara långt bort, men det var när jag insåg motsatsen som jag fick bra fart i gympaskorna och glömde titta var jag satte ner fötterna).

Har jag sagt att jag gillar landet?

Kommentarer
Postat av: Majskiii

Tjurar är inte så farliga Sara, haha ;)

Jag är ju också lantisunge, typ, eller förortsbarn, det beror på hur man ser det...

Ett tecken jag märkte här omrking var i alla fall att utanför vägen står det en skylt "tapetserare 6km" Hahaha vadå landet?

2010-06-12 @ 09:20:42
Postat av: Malin

JAAAA, jag vet :)

2010-06-12 @ 20:50:35
URL: http://mullen.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, underbart :) Jag uppdaterar så gott de går ;) Jobbat hela veckan lång men idag gick jag av skiftet kl 18 så nu är de ledigvecka, jippi :) så säkert mer kommer på update-fronten. Skönt höra att du verkar ha det bra på landet! Massa kram

2010-06-13 @ 19:22:40
Postat av: Majskiii

Klart jag är en lantis, behöver ju bara öppna munnen så hör folk direkt haha

2010-06-13 @ 20:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0